måndag 1 december 2008

Varken Huskors eller Matdiva

En icke vetande attityd. Den körde jag med idag på Ica. Då blev jag faktiskt nyfiken på riktigt. Vad rekommenderar folk för ost till pepparkakor? Annars hade jag i bakhuvudet att någon form av grönmögelost kunde vara gott, eller vad var det nu?

- Gouda, svarade en rar herre över 70. Det ska inte vara någon stark ost.

- Gorgonzola ska det vara, enligt en bestämd kvinna 55 +. Den smular dessutom inte. Se, den där är perfekt krämig!

- St Agur, log en ung kille. Ta lite fikon till också plus en droppe balsamico.

Kvinnan mer eller mindre stoppade osten i min korg. Why not? Men äh, gorgonzolan gör sig bäst utan pepparkakor. Det vet jag nu. Får se vad det blir nästa gång när jag frågar runt i butiken. Man vet aldrig.

Jag har en pepparkaksvariant av porslinet Måsen för övrigt.

2 kommentarer:

vonka sa...

Söt pepparkaka! Fast jag tänkte mer på batman än måsen...Det gör ju inget heller om man måste provsmaka en ost i veckan.

Uttrycksrum sa...

Batman, veronika? Sårad konstnär. Nedjå. Nej, en ost eller två?