fredag 12 december 2008

Ung fredagkväll

Bara så skönt att vara i början på en skön, löftesrik helg! Och fina tulpaner, det har jag.

Min svägerska som tydligen inte hört talas om flugan spikmatta undrade om jag var från vettet när jag övervägde om det kunde vara en vettig julklapp till svärföräldrarna... En SPIKMATTA??!!.....................................................................................................................................................................
Jag hör mig själv mixa ord ibland. Dottern tittar just nu på "Säxan Hur-tant". Ett ärftligt drag, tror jag, detta ordmixande?
x
(bloggen är inte överens med mig om mellanrum som jag vill göra i texten, märkligt. Jag blir nästan Surtant) PS. Nu har jag fått min vilja igenom.

8 kommentarer:

Yogamamma sa...

Klart svärisarna ska ha en spikmatta, det är årets julklapp, helt klart!

Uttrycksrum sa...

Just det ja, det förstår jag att DU tycker.

a n k i e f o n t ä n sa...

De där åtråvärda mellanrummen som man försöker skapa sig. Svårt på bloggen, I know. Och nu tänker du i metaforer och det kan du ju ro med, jag menar, roa dig med.

Anonym sa...

Spikmatta!!! Är det inte mer inne med en skruv idag dvs screwmatta.
H/ Kyssvåger'n

Uttrycksrum sa...

"åtråvärda mellanrummen som man försöker skapa sig" - snyggt rott, ankie!

Uttrycksrum sa...

Min kyssvåger: Qoui? Är det meningen att jag ska tänka snuskigt? Eller är det mer åt verktygslåde-hållet? Jag fattar inte...

Uttrycksrum sa...

Du menar "skruvmatta" till svärföräldrarna?? För all del...

Uttrycksrum sa...

Jag har löst det där med mellanrum i texten nu. När det inte går att göra mellanslag eller använda enter, eller kopiera blanka rader och klistra in. KOm på att man kan skriva blaha blaha och färglägga det med vitt/bakgrundsfärgen.... Genialt, va!