söndag 14 december 2008

Hej och hejdå huvudvärk

Låg i sängen och drog mig i morse. Den där huvudvärken var där igen. Nej, bort, dig vill jag inte ha. Så har jag tänkt, sista veckan då den dykt upp där i tinningen. Jag som brukar vara så förskonad från sånt. Jag har stretat emot, förnekat, rationaliserat bort den lilla värken. Detta insåg jag plöstligt och Dalai Lamas andemening om att det är själva icketoleransen i sig av lidandet som orsakar det störta lidandet, kom till mig. Och i nästa stund Anna Kåvers ord om att smärta som ej accepteras blir just lidande... OK, jag HAR ont i huvudet. Det ÄR OK. JA, huvudvärk du FÅR finnas... Välkommen huvudvärk...ajaj...

Believe me, den släppte. Den här gången i alla fall.

4 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Halleluja! Skönt! Min är kvar. Även om jag erkänner dess existens och fullständigt tar in den.

Uttrycksrum sa...

Halleluja, ja! Tron kan flytta berg, sägs det. Ipren finns också. Acceptansen nämnde du inte... HOppas värken lättar anyhow.

Yogamamma sa...

Tankens kraft kan flytta berg. Och bota huvudvärk. Så är det verkligen. Det är min absoluta övertygelse.

Uttrycksrum sa...

Min också yogamamma!