lördag 10 januari 2009

Rensaråret

"Clear your space. Clear the energy around you". Rensar något litet helst varje dag. Stökiga lådan med underkläder ena dagen, tjocka pappershögen i köket andra dagen... mailboxen, favoritsidorna på internet, plånboken... Och min man som körde två vändor med byggskräp till tippen idag... Steg för steg. Vid slutet av 2009 ska hela huset, jag och livet vara "rensat". Vet inte riktigt vad jag menar med "jag och livet" här, men det har med det här att göra, inre ljus. En ständigt pågående process i och för sig...
Vi har tagit i hand på vad vi ska fortsätta med och avsluta för större, praktiska projekt under våren och sommaren, jag och min man, innan vi drar igång nya... Clear the energy. Ser framför mig stengångarna anlagda, marken fixad och gräset utrullat, teglet på plats på garagetaket och västkuststället med en fungerande vattentoalett... Yes!

Året är långt som tur är. Bara 10 dagar gammalt är rensaråret... (Nedre fotot här ovan är taget på vägen till det gamla dasset)

2 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Härligt. Och vad skönt att ni tagit i hand och gjort en handlingsplan. Tar bort onödigt tjafsande.

Uttrycksrum sa...

Ja, en gemensam plan behöver vi! Godaste latten gör du!