fredag 9 januari 2009

Kroppen mitt kraftverktyg

De hänger ihop så himla väl - kroppen och själen! Det fysiologiska och det psykologiska. Deras respektive tillstånd smittar varandra. Oavsett med vad. Ingen nyhet, bara så påtagligt efter ett träningspass och när det är soligt ute. Humöret får sig en kick uppåt, stegen blir lättare och tankarna ljusare. Jag märker att jag nynnar och lyfter blicken mot skyn. Sinnena skärps överlag. .
.
Fotade kraftledningarna idag för att jag plötsligt tyckte de var vackra. Nu först i skrivande stund slås jag av symboliken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, kraft från himlen och ljuset får du av dina pass. Önskar jag var lika flitig som du. Jag är mer än kokångande bekvämis.
Kram från K2

Uttrycksrum sa...

Det har du helt rätt i att himlen i sig, skyn, också är en kraftkälla. Skönt att kunna kokonga och vara bekväm också! KOntratserna berikar. SKön helg, K2-vännen!