lördag 24 januari 2009

Just nu

Min yngsta pojk brukar vara en hejare på att göra brasor. Just nu luktar det mycket rök... blir det någon fyr?

Ska bli skönt att mysa i soffan. Det är så grått, blåsigt och regnigt där ute. Lika bra att läsa in det jag ska i helgen framför en brasa... och en kopp te vill jag ha... jag har fått så fina, gedigna muggar, fyra stycken... Skjutit fram soffan nu riktigt nära eldstaden...

Min äldsta pojk rör sig i vidare och vidare cirklar ifrån hemmet. Internetcafé är dagens giv. En 16åring är med 11-åringarna på denna premiär. Tunnelbana på egen hand hem sedan för att det är spännande.

Den lilla tösen pysslar just nu i sitt rum, med vad ved jag inte.

Min man, ja, han befinner sig i garaget...vad han nu gör så blir han sotsvart i ansiktet av det...
SKÖN LÖRDAG!

Inga kommentarer: