fredag 2 januari 2009

Klockrent

Idag hörde jag och min vän häpnadsväckande änglamusik under långpromenaden längs vattnet. Isen sjöng och spelade, som klingande klockor. Något jag aldrig upplevt förut.
.
När jag kom hem hade jag fått nedan mail om "min inpirationsängel för 2009" , ärkeängeln Jophiel - saken blir glasklar:
.
"Jophiel: Betyder ”den Gudomliga källans skönhet”, och Jophiel anses vara paradisets Ängel, konstnärers Ängel och Ängeln av upplysning. Han lär det omedvetna kraften av inre ljus, och låter alla känslor och emotioner bli en längtan efter allt andligt genom sitt ljus. Han hjälper oss att hålla vår egen radie ren, både inom och utanför. Känner du dig splittrad eller förvirrad, åkalla Jophiel. Jophiel är också den som ser skönheten i allt och alla och hjälper även dig att kunna göra så. Han är den som motarbetar stress, och talar om för alla att gå ut i naturen och hämta kraft, för det är bästa sättet att rensa ut lägre energier. Jophiel arbetar i den gula strålen av upplysning och visdom."
q
Min inspirationsängel, klockrent.

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Att följa den ängeln kan leda dig hur långt som helst. Vilken lycka att ha den som hjälpare på vägen!

Uttrycksrum sa...

Jag tror det också, peace. Inre ljus vill jag "odla". Naturen...

Anonym sa...

hej vännen
Om inte ängeln berättat redan för dig har jag nu tagit reda på att fenomenet vi upplevde idag heter att isen "råmar". (eller sjunger som vi ju också var inne på) - men RÅMAR låter ju så mycket maffigare. Tack för dagens råmstund. Din miniråmare har förresten somnat med 4 pannkakor i magen. Mätt som en plätt.

Uttrycksrum sa...

Tack själv för råmstunden. Råmar, sedär! Mäktigt var det, men jag tyckte inte att det liknade ko-läten. Fyra pannkakor att sova på, gott! Din råmare somnade sist av alla. Vid halv ett... för lie pannkakor i magen kanske.

Blygisens betraktelser sa...

Magiskt!


(hittat hit via Ankifontän )

Uttrycksrum sa...

Magi, inte så dumt ord alls. Roligt med ditt besök, blygis!