måndag 13 oktober 2008

Skuggor att krama på resan

"...När man har en vilja att åstadkomma något eller stora mål, blir man alltid konfronterad av sin egen otillräcklighet. Det är oundvikligt..."

"...Att bli vän med otillräckligheten och därmed kunna utöva mer av sin egen kraftfullhet som den ser ut bortom ”nojorna” är en oundviklig del av resan..."
Några rader från min ledarskapstränare. Nej, det är inte alltid roligt när någon ser och förmedlar en potential hos en, som man själv inte är i kontakt med (kan vara lite som att falla ned på asfalt). Men jag förstår att det är kärlek, tuff kärlek! Och skuggor att krama.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en lisa för min själ att gå in på din sida då och då. En härligt lugn infinner sig och jag tar mig några minuter att tänka efter. Vad vill jag med mitt liv, är jag lycklig, vad får mig att må bra? Oftast är det de mest banala tingen som dyker upp i minnet. Min man, mina barn, jag har ett arbete som jag tycker om, löven har såååå många vackra färger på hösten. Ja du vet kanske vad jag menar. Hörde om resan. Förstår dina skratt. Snart kommer Jacob ner till oss, hela familjen ser fram emot att träffa honom. Må väl och ta hand om dig och din familj. PS Skickar massvis med ljus och glädje från mitt innre.DS Kram Gunilla

Anonym sa...

Hej Gunilla! Jag känner precis som du gör. Reflektion, lugna naturbilder och viktiga tankar. Koncentration på vad som egentligen är viktigt här i livet. Kram till dig (det var länge sen nu) och förstås till Uttrycksrum

Uttrycksrum sa...

Hej Gunilla, tack för din kommentar. Jag visste inte att du fortsatt att titta in här. Det blev jag också glad över. Jag har KÄNT att jag haft med mig ljus och glädje från ditt inre under hela dagen sedan jag läste den i morse. TACK, vilken änglalik handling, att skicka det!

Anonym och Gunilla, tack för era ord om vad ni finner i mitt Uttrycksrum! Kram!

Anonym sa...

Anonym var ju jag, glömde skriva mitt namn. Karin

Uttrycksrum sa...

Aha, Karin :-) hej och tack för lånet av din son idag!