onsdag 15 oktober 2008

Ljus denna dag

Promenad till tunnelbanan i morgonsolens klara sken. En dag fylld med coachingmöten. Vaktmästarna som vill att jag ska söka tjänsten som deras teamledare. Ett vackert mail om en fri mås som lyfter i höstluften. En förväntansfullt berättad bellmanhistoria av min 5-åriga dotter. Bland annat. Min förestående joggingtur som får blodet att pulsera...

"Det var en rysk, en tysk och en bellman. De tävlade om vem som kunde vara inne längst i ett kylskåp. Rysken kunde vara där en minut. Tysken kunde vara där två minuter. Bellman kunde vara där TRE minuter."

9 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Det var i går det. I dag är det inte ljust. Skrattar åt Bellmanhistorien...grym knorr där på slutet!!!

Uttrycksrum sa...

Så skönt att jobba hemma när det regnar och är grått. Jobba, ja, nu måste jag komma igång! Jag skrattade också må du tro när tösen drog sin vits, varpå hon drog den 3-4 gånger till.

Anonym sa...

Jag skrattade inte alls för jag fattade ingenting, men så är man ju en riktig tråkmåns vad gäller vitsar, en som är alldeles för koncentrerad på att försöka fatta något som kan vara bakomliggande... Men skrattade gjorde jag hela dagen igår, som "päron" med 18 barn sex-åringar på Skansen. K

Uttrycksrum sa...

Jag skrattar högt när jag läser att du K inte skrattar alls och att du letar efter en poäng. Den är nog helt poänglös den där vitsen...

Anonym sa...

Ja, det är ju det som var så dumt, att det var ju liksom obvious att den var poänglös... K

Uttrycksrum sa...

Min pappa hade nog sagt något i stil med att det här var en bra dålig historia.

Uttrycksrum sa...

Alltså BRA dålig (inte bra DÅLIG)

Anonym sa...

Haha! Din 5-åring är riktigt söt tycker jag ;)<3 Hon har humor ! /Moa Estberg

Uttrycksrum sa...

Men hej Moa! Vad kul! Det märks att du är släkt, på humorn! Kram!