fredag 3 oktober 2008

Du är i elden

Dagen började med ett häftigt möte med en person jag aldrig mött förut, förmedlat av min träffsäkra väninna. Syftet med mötet var tämligen vagt, men jag kände på mig att jag skulle se till att träffa den här personen. Resultat blev ett berörande samtal, ett verkligt möte där i stunden. Bonus blev en kort landning hos väninnan i hennes gungstol, i den ljusa, luftiga lokal hon verkar i.

Sedan bar det i väg med tåg tillsammans med min eviga inspirationskälla till en liten kommun nedåt landet. Vi pratade med kommunen om våra ledarskapsträningar. Det blev ett glädjande möte med kommuncheferna som var väldigt intresserade!

Ja, tågresan var ett möte i sig, där vi pratade framtidstillvaro med nöd och lust. Det blev ett visionärt möte.

"Du är i elden" sa min väninna ikväll när jag stack in huvudet hos henne för att tacka för att hon förmeldat kontakt och när jag berättade lite om min dag. Men vad menar hon egentligen? Det låter farligt.

2 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Både härligt och lite farligt kanske...

Uttrycksrum sa...

Härligt, härligt, men farligt, farligt...(ska sjungas)