måndag 17 november 2008

Åren i mina händer

Nu sitter jag med min gamla, tummade kalender för 2008 och med en alldeleles obruten för det nya året, 2009, i mina händer. Det är en speciell känsla att börja föra in framtidens händelser, att börja forma sitt kommande år. Reflektion blir det automatiskt. Vad har 2008 varit för år? Det har varit ett utvecklingens år, inte minst vad gäller mitt yrkesliv och samtidigt ett år med mycket skollov med barnen. Det har varit ömsom väldigt intensivt ömsom ganska stilla. Mest det förra. Jag vill nog ha lite mer av det senare.

Jag känner mig glad när jag tänker på mitt 2008. Också året när jag började skriva i mitt Uttrycksrum, faktiskt exakt för ett halvår sedan imorgon. Vad ska 2009 bli för år? Och hur vill jag att slutklämmen på 2008 ska vara?

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Jag summerar alltid mitt år bakom mig, vid nyår, och önskar saker inför det nya. Det här året har nog alla mina önskningar slagit in. Minns att jag önskade mig ett barn och ett vitt hus. Båda har slagit in, även om barnet inte är här än. Men eftersom jag önskade mig ett barn 2008 så kanske bebisen föds tidigare. Man vet aldrig

Uttrycksrum sa...

Jag tycker också att det är skönt att göra någon form av bokslut och ta ny sats lite då och då.

Tänk vad fantastiskt att dina önskningar slagit in. Våga drömma, våga önska och...möjligheten att det kan hända ökar, tänker jag.

Nej, man vet ju inte när de små liven behagar komma ut.