söndag 9 november 2008

Skönt lugn idag

Har ljus tända. Många. Lyssnar på Lugna Favoriter. Sitter ned. Läser DN i lugn och ro. Berörs när jag läser på ledarsidan om Kristallnatten, idag 70 år sedan. Får lite ont i magen. Känner vördnad för ofattbart lidande som människor gått igenom. Och går igenom. Bläddrar vidare efter en stund. Fascineras av ett porträtt av Maryl Streep. Tänker att jag ska se Mamma Mia.

Står och stryker en stund, inte det minsta tråkigt. Letar efter benskydd och en försvunnen fotbollssko. Elvaårige sonen luktar Axe som han köpt för egna pengar.

Glädjer mig varje gång jag ser min lilla planta som fått sin plats där i koppen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såg Mamma Mia igår.Vilken film! Maryl Streep är helt fantastisk. Du måste bara se den. Man blir på så gott humör.
Kram svägerskan

Anonym sa...

Mammamia är en must-see-movie. Och inte hemma på dvd utan på film!

Uttrycksrum sa...

Shall be! Låter mig gärna smittas av den omtalade livsglädjen en stund...