söndag 30 november 2008

Don´t stop the music

Hög feststämning igår. Hjärtligt 40-årsfirande. Min blick hänger smått idag men jag ler fortfarande. Lite oartigt kanske att börja dansa med några medgäster redan innan efterrätten var på bordet... men nej, värdinnan såg inte ut att misstycka. Värden stängde av musiken så att tacktalet kunde hållas. Sedan gav jag mig hän i dansens virvlar tills droskan förde oss hem. Min ena sko blev kvar. Upptäckte jag i morse när jag gick igenom mina pinaler. Värsta askungen. Min prins var snäll och skulle hämta upp skon på festplatsen idag. But no shoe to be found...

Vad är då grejen med dansen? GLÄDJEN allra först. Rörelsen i kropp och rum. Rytmen. Musiken. Det fria uttrycket. Leken. Den sensuella frizonen. Allt i ett.

2 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Ja, baske mig om jag inte såg frun uppe och dansade innan desserten! You maniac!

Uttrycksrum sa...

Lite uppvärmning bara inför desserten.