söndag 16 november 2008

Vi tog vårt pick och pack

... och gjorde oss en riktig hälsa-på-helg, jag och barnen! Maken fortfarande i Kina. Många trevliga koppar kaffe i olika kök. Svägerskan som handlade jultidningar av min son bjöd på kladdkaka och vispgrädde. Barnens storkusin som flyttat till sin första lya med utsikt över Mälaren ställde fram en stor godisskål mitt på blanka förmiddagen. Hos mamma i Eskilstuna vankades det drink, middag och choklad. Min 40-åriga syster firade med gräddtårta. Mina svärföräldrar som gav sin sovkammare med tempurmadrasser till barnaskaran, bjöd på ost och vin på kvällen... och äppelpaj till förmiddagskaffet innan vi packade ihop oss och rullade med tåget hem från Eskilstuna idag. Känner mig inte direkt utsvulten efter den här helgen. Inte på något vis.

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Ah, vilken härlig helg. Öppna hem överallt, äta gott och umgås. Lycka!

Uttrycksrum sa...

Jaaa, precis så, gödda är vi nu till kropp o själ. Dina ord borde varit rubriken på detta inlägg "Öppna hem överallt".

Anonym sa...

Kul att få besök och att även killarna kom över. Det uppskattades!

Uttrycksrum sa...

Kurragömma, hörde jag om.