tisdag 8 juli 2008

Under skymningspromenaden

- Du ska skriva den bok, sa min väninna menandes, med sin amerikanska brytning och strök sitt blonda hår från ansiktet. Vi stannade upp. Jag kunde se hennes blå ögon. Hon menade allvar.

Jag hade berättat om hur min syn på livet mer och mer handlar om att konfrontera skuggorna för att bli allt mer fri, livsbejakande och autentisk. Om hur alla sidor och motpoler här livet hänger ihop - skugga och ljus, sorg och glädje ...Om att intregrera dessa...
Efter detta berättade jag om boken som just nu träffar rakt in i mitt hjärta, så långt jag läst... Och som jag känner nu, att i vars anda, jag någon gång under min levnad skulle vilja ha varit i närheten av att ha skrivit blott några rader...

Och vi tog i hand på att vi ska besöka ett speciellt "land" i California tillsammans. Pirrigt, spännande, galet!

Inga kommentarer: