lördag 28 juni 2008

Mer av mig

Kasta dig ut handlöst och genomför praktiska moment, få feedback, feedback, feedback, rak feedback, massor av feedback. Aj, det känns! Speciellt för en som så gärna vill vara skicklig - Usch, not looking good. Men klimatet är tryggt och stöttande.

- Det där funkar inte! Sluta upp med att vara så mjuk och TREVLIG där framme i rummet. Det där behöver du skifta om du ska komma åt din kraftfullhet. Gör om det igen, men var så otrevlig du kan! Och gör det nu och var arg!

Jag gör ett nytt försök och träffar rätt - jag ser det på åskådarna - deras ögon blir stora och runda. Handledarna ler milt. Det hände - mitt ledarskap framme i rummet skiftade - jag kom åt en kraftfullhet som jag inte känt förut. Rörd sätter jag mig ned. Kramat ännu en skugga.

3 kommentarer:

vonka sa...

Spännande! Att våga göra annorlunda eller få andra att tvinga en att göra annorlunda. Att hitta människor som utmanar en och samtidigt är snälla. Och sjäolv känna hur bra dte blev. Grattis !

Anonym sa...

Hej!!
Vad vacker den är din blogg. Blir också sugen.. Ska se vad jag kan åstadkomma genom att pilla lite i ett hörn :-)
Kram!

Uttrycksrum sa...

Tack Veronika! Vetdu, jag blir glad att du är med mig här. Ja, GULDmänniskor!

Therese, vackert genom dina ögon, tack kära du! Jag ska titta efter vad som hänt när du också pillat lite i hörnet på min blogg. Rent av uppstod en ny blogg? Spännande!


Kram till er båda!