söndag 25 maj 2008

Några tuggor bloggliv

Skinka, ost och ett rejält lager med Nutella. Why not?!

Ja, en vecka i undersökningen!

Konstaterar att det väckt en förmedlarlust, om smått och stort. Små guldkorn hade "Min Stora Lilla Värld" (här skulle jag vilja göra en länk) döpt mitt uttryck. Det väckte en liten stolthet i mig.
Och jag tar små nyfikna joggarrundor i andra rum.

Konstaterar att jag fått nytt liv i en kroppsdel, min kameralins. Som att öppna ett fönster bakom krackelerad färg som "anna funderar" uttryckte det (här skulle jag vilja göra nästa länk).


Konstaterar att jag har kul med de kontakter som uppstår i allt ifrån trams, poesi till gemensamt utforskande.


Bland annat.

Ett av veckans fina lunchsällskap satte ord på något självklart som blivit tydligt: Kreativitet uppstår i energiutbyte med andra.

Tack ankiefontän (en länk till) för inspirationen!

Á continuer.

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Kan det stämma som vi lärde oss i skolan att energi inte kan nyskapas? Och är i såfall kreativiteten en biprodukt i kretsloppet...Helt retoriskt konstaterar jag att bloggarnas kreativa flöde är en aldrig sinande källa.

C. Meow sa...

Länkar skapar du genom att skriva ett ord typ Anna markera det i din text och sen klicka på hyperlänk. Där klistrar du in adressen som du vill länka till.

Jag tror stenhårt på kemi mellan människor och i vissa möten så skapas den bästa av energier :D

Anonym sa...

Uttrycksrum, tack för igår och din hälsning idag. Det gick bra. Det var härligt att se din glädje över bloggen i ditt samtal igår med vår vän Lundell. Att det ger dig så mycket glädje och kreativitet. Och du har hittat en helt egen stil. Inte "dagboksstilen" som verkar vara vanligast utan som Ö-tanten skrev, små alldeles egna guldkorn. Karin

Uttrycksrum sa...

Anna, du väcker nya tankar. En vän till mig uppfattar världen bara som energi: fysisk, känslomässig, själslig och andlig. Ja, eller lever kreativiteten ett eget liv?

Camilla, tack, en instruktionängel dök upp. Sådana möten du skriver om är en del av vitsen med livet, om du frågar mig.


Karin, tack för dina ord om min stil. oCH det är sant, att blogglivet gett massor...

Uttrycksrum sa...

Anna, du väcker nya tankar. En vän till mig uppfattar världen bara som energi: fysisk, känslomässig, själslig och andlig. Hm, eller lever kreativiteten ett eget liv?

Camilla, tack, en instruktionsängel dök upp. Sådana möten du skriver om är en del av vitsen med livet, om du frågar mig.


Karin, tack för dina ord om min stil. oCH det är sant, att blogglivet gett massor...