onsdag 21 maj 2008

Känner mig som Hon i Sex in the city

Berättade för mitt lunchsällskap i dag medan hon rökte sin cigarett:

"Jag har en liten blogg".
Hon kastade sig in i en undersökande monolog:
"Vad är det egentligen med blogg-grejen? Det är intressant som fenomen. Det fyller ju verkligen ett behov hos många. Många verkar verkligen fångas och komma in i ett kreativt flöde. Helt plötsligt händer 100 saker med dem. Vad är det som är grejen?....Ingen säger emot... Det måste finnas en poäng med att någon tar emot, skilt från att skriva för sig själv. Vad är det som är stimulerande med det?? Är det så att kreativitet föds i energiutbyte med någon annan?"
Sedan fimpade hon framför sina fötter. Jag tackade för att jag hade fått stoff.

5 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Och du hann snappa upp allt det där? Har du ljudinspelningsfunktion på din mobil? Ska lämna en seriös kommentar, vilken dag som helst ;D

Uttrycksrum sa...

Vetdu AnkieF, jag raffsade helt enkelt fram en penna. Ville ha hela hennes tankekedja...Hon tänkte att hon kanske kunde börja försörja sig på att filosofera åt andra.

Varför vara seriös? Det här är fritt uttrycksrum...

Medan jag sitter här har dottern vid min sida massproducerat levande glassar lika snabbt som maskrosor förökar sig. Alla individuella. Ett glass-släkte.

vonka sa...

Du kanske är mer lik Carrie Bradshaw än du kan ana! Ni reflekterar båda över saker som andra säger mitt i vardagen. Medan andra spronger vidare...

Borsökna Östergård sa...

touche!
Nämen en familj levande glassar...Man ler bara genom att uttala orden!

Uttrycksrum sa...

Tack Veronika (jag blev glad) och hej!!! Om jag är Hon, Carry, vem är du då? I Sex in the City?