måndag 22 september 2008

Tack för nyttig träning ungar!

"Det är kärlekslöv" säger dotterns kompis och håller glatt upp kreationen för fotografering. Därefter brakar en 30 min lång konflikt ut mellan kompisen och min dotter. Det rör sig om den livsavgörande frågan om vem som ska gå först på kyrkogårdsmuren... vi rör oss inte en tum framåt. Efter diverse försök att låta dem själva lösa konflikten, försök som sedan går över i medlings- och kompromisstävanden och slutligen i avledningsmanövrer + ett mutförsök, orkar jag inte längre utan bestämmer - ingen går på muren. Kommunikationen funkade inte idag.

Väl hemma börjar förtreten släppa och de återgår till buketten med kärlekslöv som i och för sig funnits där hela tiden.
Uppdatering några dagar senare: Efter ledarskapsträning i konflikthantering idag, har jag en gissning att jag "stod ut" för länge.

Inga kommentarer: