söndag 14 september 2008

Förenande akt

Hon tar ner väggklockan, tänder ljusen och det sprider sig en svag doft - kanske är det en rökelse, sätter på lugn musik och rullar ut mattor.

Jag gillar hennes sätt att guida oss igenom yogapasset. Hon säger "Yoga står för att förena. Förena tanke, kropp och själ". Med henne blir yogan större än ett fysiskt och mentalt träningspass. Vi kan belöna oss med andning. Vi kan skicka andningen dit det stretar i rörelserna...

När vi avslutar säger hon med händerna ihop vid hjärtat: "Skänk en tanke åt någon du tycker om" och "Vi tackar oss själva och det gudomliga för..."

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Härligt att du yogar. Låter lite som min gamla lärare, på Kungsholmen,är det månne där du går?

Uttrycksrum sa...

Jag går på BRomma Träningscenter. OCh jag är sådan novis, har så mycket att lära och det känns som ren potential! Jag fick ett lästips av en person som haft yoga i sitt liv i 20 år, som jag tror kan berika min upplevelse "Det fördolda Indien".