torsdag 4 september 2008

Stark och smidig som ett rep vill jag bli

Två gånger har jag provat yoga nu med ledare. Precision, fokus, tålmodighet, närvaro... Inte alls lätt i början!

Jag vill uppnå att yogan blir en integrerad del av mitt liv. Redan nu ser jag till att känna mina fotsulor och tår ordentligt mot golvet varje morgon när jag kliver ur sägen. Jag lyfter armarna, tittar upp och andas in...

Jag har en vision av att kunna göra mitt eget lilla yogaprogram lätt och smidigt nere på bryggan om sommaren...

4 kommentarer:

Uttrycksrum sa...

Men jag ska inte slå knut på mig själv :-)

Borsökna Östergård sa...

Du får delge mig om den andra yogan var bättre. Jag kör på omshanti på måndag igen. Fick allt lite mer träningsverk dag 2 och inser också att det var en oerhört skön stund där jag kopplade bort mina tankar...

Yogamamma sa...

Går ni på OmShanti båda två? Coolt.
Och härlig vision du har. Börjar du så kommer du att nå den. Det är jag övertygad om.
Och Ankie - jag saknar dig.

Uttrycksrum sa...

Ankie, I will tell you efter morgondagens pass på andra stället!

Yogamamma, tack! Ett sätt att putta mig själv i den riktningen är visisonen och ett annat sätt är att prata om det vitt och brett...