tisdag 19 augusti 2008

Tog ett steg idag

Just nu känner jag för att sätta på stereon på högsta volym med "Ella elle l´a" med Cate Ryan! Men jag avstår för att inte väcka de sovande små här i huset.

Det blev en lång, lång dag idag. Så här ska jag inte planera min jobbstart fler gånger. Ändå vill jag inte vara utan någonting idag. Absolut inte solostunden på café med saftig morotskaka och latte där jag laddade på ett par tunisiska kuddar inför kvällens utmaning. Jag hittar på att de var tunisiska.

Jag fick feedback ikväll av min tuffa och underbara mentor och coachtränare som var med mig ute på ett "städuppdrag", där jag hjälpte en personalgrupp på ett dagis att komma vidare med sitt ickefungerande arbetsklimat. Hon sa bl a "Du vejer inte och du är transparent". Jag känner mig jätteglad för det för jag kastade mig ut och tog risker! Bland annat risken att misslyckas och utsätta mig för jobbig feedback. "Inte se bra ut". Ja, vi vet ju alla hur det kan kännas. Och så är jag förstås glad för den friare luften på dagiset!

Jung: "En larv kan inte stanna i kokongen för alltid. Fjärilen måste komma ut när tiden är mogen. Det går inte att nå medvetenhet utan smärta". Något åt det hållet tror jag också på.
PS. Om någon undrar var morotskakan är, så hade den redan slinkit ner när jag kom på att jag ville fota.