söndag 10 augusti 2008

Simma lugnt

14 inlägg på 3 dagar. Uppdämt behov, får jag nog säga! En eloge och ett personligt hedersinlägg väntar den som hängt med eller scannat igenom denna mass-serie! Nu blir det lite lugnare här en vecka när resan går till varmare land, sol och bad. Det ska bli så härligt! Som en sista uppladdning inför den händelserika hösten då allt rivstartar med jobb, kurser, dagis, skolor och aktiviteter för barn och vuxna. För att behålla balansen och glädjas åt utmaningar och den strech jag har framför mig i mitt värv, har jag till hösten valt inspirationsorden Kraftfullhet och Lätthet. Yoga, ledarledd, ska i linje med det få bli ett nytt men stående inslag under hösten. Har jag bestämt.

Nu ska jag i vart fall simma lugnt en vecka till!

PS. Tack för kommentarer som kom via mail. Jag ska genast beställa "Den nionde insikten" apropå synkronicitet. Kanske ett par tuffa skor också. Tack Yogamamma för yogalänk i din blogg.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Och tack för boktips, nu vill jag också läsa Den nioende insikten, jag är inne i en våg av andlighet nu.
Vad kul med yoga, vad blir det?

Och jag har ännu inte läst alla dina inlägg, jag började med det här eftersom det låg först, ska bli spännande att läsa de andra

Uttrycksrum sa...

Yogamamma, den nionde insikten hittade jag i brevlådan idag. En nin framsida. Tydligen läste ALLA den boken på 90-talet. Jag har vaknar upp lite sent, men ett litet uppvaknande vill jag säga att haft i sommar. OCh en längtan som är stark efter mer.

Yoga, jo det blir måndagskvällar för nybörjare, på Shanti. Det verkar som att jag fått en yogapartner också, ankiefontän.

Tänk att du kom igenom alla inlägg. DU har ett personligt hedersinlägg att vänta framöver :-)