tisdag 23 mars 2010

Relationer i stort och smått

Tänker att livet består till stor del av relationer. Relationer av alla de slag. I stort och smått. I vått och torrt. Träffade min, ja vad ska jag kalla honom... min erfarenhetsutbyteskompis, idag. Tiden går fort när vi slungar oss ut i samtal och vi har ett ömsesidigt växande och lärande, allt över en latte. Handlade sedan några plantor med påskliljor på torget vid Brommaplan. Jag handlar gärna av just den blomhandlaren. Han stoppade ner en liten krokusplanta också i min kasse. "Till din dotter", sa han...

Sedan log jag åt ett främmande tidningsbud som kämpade på i regnet och sa "Inget vidare väder för det där". "Nä", sa han. Och sedan "Tack!" Båda kände vi oss nog lite gladare för dessa små växlade ord, där i regnet...

Inga kommentarer: