onsdag 31 mars 2010

Förmiddagspasset

Stockholm är härligt så här års, tänkte jag när jag tog mig från Väster till Söder. Har på känn att jag kommer att vara kär i våren i Stockholm i år! Torra gator, bara det, så välkommet! Satt på café en stund och förberedde mig för kurslederi framöver. Ett café med fönster ut mot gatan där människor av alla de slag passerade... Tog mig tid - och det i sig tyckte jag var så lustfyllt- för en jobbrelevant, gammal, god bok, att "friska upp". Hamnade också i filosoferande och tacksamhet över livet, nära och kära... Cafépasset kröntes med att en spontan vän kom förbi på lunch. Not bad at all. Not bad at all, this life.

Hemma tyckte de också att det var vår. Henrik kom hem från skolan i kortbyxor... Och med medalj för övrigt. Klassen vann skolans pingisturnering.

Inga kommentarer: