måndag 4 januari 2010

Idag kom den

På tunnelbanan hem idag, med penna och reflektionsblock i handen, porlade plötsligt lusten fram att skissa på det nya året - hur jag vill att det ska vara, lite mer konkret. Känns lite bubblande och fortfarande i upprinnelse...

Redan tidigare har jag hittat mina inspirerande ledord för stundande termin - Tung (konsult) och Fräsch (både knopp och kropp). Det tar ibland lite tid att finna orden som känns rätt, ger vägledning och energi. Alltid ute efter skön balans... En höst hade jag bara ett ledord - Luft.

2 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

HÄrligt att höra! Jag har också ägnat några dagar åt att åter hitta balans och att finna rätta känslan inför nästa "termin". Taxen. Taxen och dess sammanhang. Så långt har jag kommit. Har något med balansen att göra. kram

Uttrycksrum sa...

Ja, taxen! Taxen och dess sammanhang. Vad skönt! Det förstår jag att det är en bit på plats...kram till dig med