måndag 20 april 2009

Lyftande

Hon slår till med klokheter. Och det kvittrar allmänt om henne. Jag blir på gott humör i hennes sällskap. De bruna lockarna guppar när hon skrattar. Ögonen plirar av finurlighet. Hon sänder mig små sms så jag skrattar rakt ut. Stolliga kvinna. Och hon tror också på tecken och sånt.

Igår småpratade jag, på vägen hem från Ica, med taxhussen, en gammal vän. Jag delgav honom en tanke att köpa mig en matta jag spanat på till hallen, just som en symbolhandling för en bra snurr på företagandet i höst, en flygande start "act as if" (flygande matta inte heller så tokig symbol). Då sa han "Du kommer ha att göra". Sättet han sa det på var otroligt lyftande. (Mattan hade dock redan flugit iväg, den var såld, konstaterade jag idag)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag mår så gott av ditt sällskap också!

Apropå tecken o sånt.
"En fågel kan vara tecken på att du svävar mot nya höjder, att du höjer dig över dina problem.
Fåglar representerar också frihet."
Kram

Uttrycksrum sa...

:-) Låt oss roa oss med vår teckenlek. Gillar din fågeltolkning.