tisdag 24 mars 2009

Det du ber om

Jag lyckades fånga några bilder som fladdrade förbi för min inre syn i skidspåret under februarilovet. Bestämde mig för att tro att de var viktiga, tecken, eftersom de kom till mig och kändes som andaktigt "Ja, just det!" snarare än mitt vanliga dagdrömmeri eller reflekterande. Som en insikt som slår till. Och jag kände mig vällustigt berörd. I den ena satt jag vid köksbordet med min son en ljus eftermiddag och åt bullar. Den andra synen var ett rum med änglalikt ljussken i och två bländvita fåtöljer. Jag hittade på efteråt att detta rum var mitt coachingrum, kanske min framtida "coachingpraktik". Båda bilderna bidrog till att jag för några veckor sedan bestämde mig för att släppa min anställning och satsa på företagandet i stället. Sista september är nu sista dagen med fast anställning....

Jag tror att om hjärtat verkligen är med och det är något gott man ber om, kan man få det, om man hjälper till och gläntar upp för det. Jag har haft mycket tid med barnen de senaste veckorna och det har plötsligt kommit mer coachinguppdrag till mig både genom mitt konsultbolag och i min anställning...

5 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Vad härligt!!! Det är så mycket lättare att agera om man fått en sån där stark känsla och vision. Då står det liksom klart och blir lätt. Ja, just ja!!! Så är det det ska bli! Jag gläds med dig. (själv SER jag mig själv i en GAMMAL jeep med minst tre hundar kajkandes runt än hit än dit. Lera finns med i bilden också...)

Peace in mind sa...

Du frågade mig vad jag bad om...du vet vad du vill ha, och kommer att få det! Kram

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Coolt! Spännande! Modigt! Det kommer bli fantastiskt! Grattis!

Anonym sa...

Jag har sagt det, men säger det igen. Med samma ord. Det här är spännande vännen!! Så kul. (Och vad skönt att du fått mer barn-tid, en tid som aldrig kommer igen.) KRAM K2

Uttrycksrum sa...

ankief: PRecis. Så ska det bli-känslan. Undra om du ska flytta ut på landet då? Jag har ju också en bild av mig som klok gumma i en enkel fällstol på landet...

Peace: Jätteroligt att du tror det.

Märta: Tack, tack! Vilken entusiasm!

K2: Tack, också så påhejande! Ja,
barnetiden ska också finnas.

Hörni, era kommentarer var verkligen lyftande läsning!